cheapies زنجان برجسته فوتبال استفاده

cheapies: زنجان برجسته فوتبال استفاده مدرسان داوری داوران فوتبال زنجان فدراسیون فوتبال

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار پزشکی آیا قهوه سرطان زاست؟

قهوه نوشیدنی بسیار محبوبی است که بعضی مدعی سرطان‌زا بودن آن بوده و بعضی دیگر فایده های بسیاری از جمله ضد سرطان بودن را جهت آن بر می‌شمارند. ولی مطالعات در این م

آیا قهوه سرطان زاست؟

آیا قهوه سرطان زاست؟

عبارات مهم : کافئین

قهوه نوشیدنی بسیار محبوبی است که بعضی مدعی سرطان زا بودن آن بوده و بعضی دیگر فایده های بسیاری از جمله ضد سرطان بودن را جهت آن بر می شمارند. ولی مطالعات در این مورد چه می گویند؟

به گزارش ایسنا، سرطان بیماری پیچیده ای است که تشخیص علت آن هر لحظه ساده نیست. محققان تا کنون مواد بسیاری را در زمینه سرطان زا بودند بررسی کرده اند.

آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) بیش از ۱۰۰۰ مطالعه را روی انسان ها و حیوانات صورت داده ولی تا کنون شواهد کافی دال بر سرطان زا بودن قهوه بدست نیاورده است.

آیا قهوه سرطان زاست؟

با این حال تحقیقات بیشتری جهت بررسی ارتباط میان قهوه و سرطان مورد نیاز هست. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان می دهد که نوشیدن قهوه خطر مبتلا شدن به انواع خاصی از سرطان را کم کردن می دهد. در حالی که نتیجه های بسیاری از مطالعات قدیمی تر حاکی از سرطان زا بودن قهوه بوده ولی در نهایت مشخص شد که علت این سرطان ها سیگار بوده آیا که افراد سیگاری اغلب قهوه زیادی می نوشند.

پس آیا تصور سرطان زا بودن قهوه میان بعضی مردم رواج دارد؟ دانه های بو داده ی قهوه حاوی ماده ای به موسوم به “آکریل آمید” است که محصول جانبی فرآیند بو دادن محسوب می شود. آژانس بین المللی تحقیقات سرطان، آکریل آمید را به دسته سرطان زاهای احتمالی 2A طبقه بندی کرده هست. این بدان معنی است که سرطان زا بودن این ماده روی حیوانات به تایید رسیده ولی در مورد تاثیراتش روی انسان ها به تحقیقات بیشتری نیاز است.

قهوه نوشیدنی بسیار محبوبی است که بعضی مدعی سرطان‌زا بودن آن بوده و بعضی دیگر فایده های بسیاری از جمله ضد سرطان بودن را جهت آن بر می‌شمارند. ولی مطالعات در این م

قهوه به طور طبیعی حاوی آکریل آمید نیست ولی در صورتی که بو داده شود این ماده در آن تولید می شود. آکریل آمید علاوه بر دانه های بو داده قهوه همچنین در دود سیگار، فرآیندهای صنعتی مانند ساخت پلاستیک، کاغذ و رنگ، غذاهای نشاسته ای که نیاز به پخت و پز در دماهای اوج دارند مانند سیب زمینی سرخ کرده و چیپس، بسته بندی های مواد غذایی و بعضی چسب ها وجود دارد.

با آگاهی از روش های پخت و پز و ترک سیگار افراد می توانند تماس خود را با این ماده سرطان زا محدود کنند. می توان به جای سرخ کردن سیب زمینی، آن را کبابی یا برشته کرده و در تنوری کردن آن زیاده روی نکنید.

همچنین ارتباط بین نوشیدن مایعات بسیار داغ و سرطان مری نیز کشف شده است هست. به همین علت نوشیدن قهوه داغ تر از ۶۵ درجه سانتیگراد خطر مبتلا شدن به سرطان مری را زیاد کردن می دهد. بنابراین بهتر است پیش از نوشیدن قهوه آن را کمی خنک کنید، به خصوص در صورتی که حاوی شیر نباشد.

آیا قهوه سرطان زاست؟

خطرات احتمالی جهت سلامتی

بیشتر سرطان ها به علت ترکیبی از عوامل از جمله ژن ها، محیط زندگی و سبک زندگی رخ می دهند. بعضی از عوامل خطر مهم جهت مبتلا شدن به سرطان مشمول بر سیگار کشیدن، اضافه وزن، رژیم غذایی ناسالم، مصرف الکل، قرار گرفتن در معرض آفتاب، خطرات بعضی محیط های کار مانند قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و اشعه های خاص و ژن های ارثی خاص هستند.

قهوه نوشیدنی بسیار محبوبی است که بعضی مدعی سرطان‌زا بودن آن بوده و بعضی دیگر فایده های بسیاری از جمله ضد سرطان بودن را جهت آن بر می‌شمارند. ولی مطالعات در این م

نوشیدن قهوه که به عنوان بخشی از سبک زندگی سالم از آن یاد می شود، بعید به نظر می رسد که باعث مبتلا شدن به سرطان شود ولی نوشیدن بیش از حد آن به علت کافئین موجود باعث هشیاری زیاد مغز و زیاد کردن موقت فشار خون می شود. افرادی که پرسشها قلبی دارند نیز باید از نوشیدن قهوه خودداری کنند آیا که این نوشیدنی باعث زیاد کردن ضربان قلب می شود. همچنین نوشیدن قهوه باعث جنبش معده و ریفلاکس اسید معده می شود. نوشیدن آن در شب نیز خواب را مختل کرده و سلامت بدن را ترساندن می کند.

آیا باید نوشیدن قهوه را محدود کرد؟

از آن جایی که آکریل آمید موجود در دانه های بو داده قهوه احتمالا سرطان زاست بهتر است از انواع قهوه که بو داده نیستند استفاده کرد. شرکت غذا و داروی ایالات متحده (FDA) توصیه می کند بزرگسالان بیش از چهار تا پنج فنجان قهوه در روز مصرف نکرده و کودکان و نوجوانان نیز به هیچ وجه از محصولات حاوی کافئین استفاده نکنند. همچنین توصیه می شود زنان باردار یا شیرده نیز مصرف کافئین خود را محدود کنند. ولی در صورتی که شخصی بخواهد مصرف قهوه خود را کم کردن دهد باید آن را به تدریج انجام دهد آیا که کم کردن ناگهانی کافئین می تواند باعث سردرد شود. می توان چای سیاه یا بعضی چای های گیاهی دیگر مانند چای سبز که حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه هستند را جایگزین کرد.

آیا قهوه سرطان زاست؟

آیا قهوه جهت سلامت بافایده است؟

مطالعات نشان می دهد نوشیدن مقادیر میانگین قهوه به طور کلی جهت سلامتی ضرر ندارد و نوشیدن قهوه حتی ممکن است مزایایی نیز جهت بدن داشته باشد.

یک مطالعه به بررسی و مقایسه افرادی که به هیچ وجه قهوه نمی نوشند با افرادی که روزانه بین یک تا هفت فنجان قهوه می نوشند پرداخته هست. نتیجه های نشان داد افرادی که قهوه را در رژیم غذایی روزانه خود جای می دهند به طور کلی کمتر از افرادی که به هیچ وجه قهوه نمی نوشند در معرض خطر مبتلا شدن به سرطان بوده و آمار سرطان های پروستات، مخاط رحم، ملانوم و غیر ملانوم پوست، دهان و خون در این افراد بسیار کمتر بوده هست. از سایر مزایای استفاده از قهوه می توان به کم کردن خطر فوت و میر به دلایل مختلف، خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی، کبدی، و بیماری پارکینسون اشاره کرد. همچنین قهوه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند آسیب سلولی را آهسته یا متوقف کند.

لازم به ذکر است که بیشترین مزایای سلامت قهوه مربوط به نوشیدن بین سه تا چهار فنجان قهوه در روز است.

در مجموع آنچه از مطالعات فعلی به دست می آید این است که قهوه نمی تواند موجب بروز سرطان شود بلکه حتی خطر مبتلا شدن به بعضی از انواع این بیماری را نیز کم کردن می دهد با این حال باید گفت هنوز تحقیقات فعلی که این یافته را به طور قطع تایید کند کافی نبوده و مطالعات زیاد در این زمینه مورد نیاز است.

واژه های کلیدی: کافئین | تحقیقات | مطالعات | سرطان زا | نوشیدنی | سرطان مری | مبتلا شدن | نوشیدن قهوه | نوشیدن مایعات


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار