cheapies زنجان برجسته فوتبال استفاده

cheapies: زنجان برجسته فوتبال استفاده مدرسان داوری داوران فوتبال زنجان فدراسیون فوتبال

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی پیام هیجان صفر در سه بازار

بازارهای داخلی نخستین روز هفته را در فضایی آرام سپری کردند؛ به طوری که دلار در فضایی کم تقاضا، افت 4 تومانی را تجربه کرد. سکه با کم کردن اندک هزار تومانی مواجه

پیام هیجان صفر در سه بازار

پیام هیجان صفر در سه بازار

عبارات مهم : ایران

بازارهای داخلی نخستین روز هفته را در فضایی آرام سپری کردند؛ به طوری که دلار در فضایی کم تقاضا، افت 4 تومانی را تجربه کرد. سکه با کم کردن اندک هزار تومانی مواجه شد و شاخص بورس تقریبا عوض کردن نکرده باقی ماند. این در حالی بود که روزهای نهایی هفته گذشته، بعضی با نیت سفته بازی در بازارها فعالیت هایی در جهت رشد قیمت ها انجام داده بودند. به نظر می رسد بعد از برگزاری آخرین مناظره انتخاباتی، آنچه معامله گران از آینده انتخابات انتظار دارند، عدم ایجاد شوک ناگهانی و حرکت بازارها بر مدار آرامش است.

پیام هیجان صفر در سه بازار

شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران طی معاملات روز گذشته با رشد 15 واحدی در کانال 80 هزار واحد باقی ماند. این در حالی است که شاخص کل هم وزن باز هم با افت مواجه شد و بیش از 3/ 0 درصد از ارتفاع خود را از دست داد. ضمنا ارزش معاملات بورس نیز در روز گذشته به شدت دلواپس کننده بود. از ابتدای امسال تاکنون، به جز در روزهای نیمه تعطیل ابتدای سال، این کمترین ارزش روزانه معاملاتی است که در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران رقم می خورد. بر این اساس روز گذشته ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم در نمادهای عادی به زحمت به 113 میلیارد تومان رسید. این در حالی است که میانگین ارزش روزانه معاملات خرد در بورس از ابتدای سال تا کنون 167 میلیارد تومان بوده هست. به نظر می رسد رشد بی رویه قیمت های سهام در هفته های ابتدایی سال از یکسو و از سوی دیگر کم کردن ریسک پذیری بورس بازان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، باعث رکود فعلی بازار سهام شده است است.

اوج گیری احتیاط در بازار سهام

بازارهای داخلی نخستین روز هفته را در فضایی آرام سپری کردند؛ به طوری که دلار در فضایی کم تقاضا، افت 4 تومانی را تجربه کرد. سکه با کم کردن اندک هزار تومانی مواجه

معاملات سهام در بورس تهران، روز گذشته در حالی ادامه یافت که تقریبا دیگر مهلتی تا انتخابات ریاست جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران باقی نمانده هست. به نظر می رسد آخرین مناظره زنده تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی باعث شد هیجان در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران به شدت کم کردن یابد. پیشتر در گزارش های «دنیای اقتصاد» اشاره شده است بود که استمرار حاکمیت دولت فعلی به زعم فعالان بورس، می تواند جهت آینده بازار سهام بهتر باشد.

حالا چنین به نظر می رسد که شانس دولت فعلی جهت ادامه حیات در دوره آتی زیاد شده است هست. پیش فرض آن است که چنانچه دولت فعلی در دوره بعدی نیز گزینش شود، سیاست های اقتصادی خود را ادامه خواهد داد. بنابراین می توان ادعا کرد که اتفاق غیرمترقبه ای در انتظار بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران نخواهد بود. توصیه دیگر اینکه چنانچه شانس دولت فعلی را جهت گزینش مجدد بالاتر بدانیم، بخشی از هیجان بورس ناشی از زیاد کردن ریسک برجام، زیاد کردن قیمت ارز و همچنین زیاد کردن قیمت تورم نیز مرتفع شده است است.بنابراین رفته رفته واکنش‌ها بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز به سمت عادی سازی و خروج از هیجان پیش خواهد رفت. ولی از آنجا که هنوز آینده انتخابات به طور کامل روشن نشده هست، طبیعی است که فعالان بورس تا حدودی احتیاط را چاشنی تحلیل های خود کنند.

به خاص آنکه اغلب قیمت ها در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران (خصوصا قیمت سهام شرکت های کوچک تر) در محدوده بالایی قرار گرفته هست. شاخص کل هم وزن در ابتدای امسال از محدوده 15 هزار و 700 واحدی کار خود را شروع کرد. روند صعودی این شاخص از همان موقع شروع شد و در تاریخ 13 اردیبهشت، شاخص کل هم وزن به عدد 17 هزار و 700 واحد رسید. به عبارت دقیق تر بازدهی میانگین تجربه شده است از سوی بورس بازان از ابتدای امسال تا 13 اردیبهشت تقریبا 13 درصد بود. هیچ علت بنیادینی چنین رشدی را توجیه نمی کند. حالا بازدهی شاخص کل هم وزن اندکی تعدیل شده است است و به سطح 8/ 10 درصدی رسیده هست. در واقع علت افت فعلی قیمت ها را می توان از یک سو زیاد کردن احتیاط خریداران بالقوه و از سوی دیگر رشد بی رویه قیمت ها در هفته های اخیر دانست.

پیام هیجان صفر در سه بازار

کاهش ارزش معاملات و شکست محدوده مقاومتی

نکته ای که در روزهای اخیر فعالان بازار را دلواپس کرده هست، واگرایی ارزش معاملات و سطح شاخص کل هست. به نظر می رسد تحرکات برنامه ریزی شده است اشخاص حقوقی جهت حمایت از شاخص کل و مثبت جلوه دادن بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران شروع شده است و در حال زیاد کردن هست. در هفته گذشته نیز شاهد واگرایی شدید شاخص کل هم وزن و شاخص کل بورس بودیم.

حالا نه تنها شاخص کل زیاد کردن یافته و شاخص هم وزن نزولی شده است هست، بلکه ارزش معاملات شدیدا افت کرده هست. ارزش معاملات روز گذشته بیش از 32 درصد پایین تر از میانگین آن از ابتدای امسال قرار گرفته هست. این در حالی است که شاخص کل بورس با حمایت های هدفمند بعضی اشخاص حقوقی در حال عبور از محدوده 80 هزار واحدی هست. تحلیلگرانی که از ابزارهای فنی و تکنیکال جهت بررسی روند قیمت ها استفاده می کنند، بر این باورند که در محدوده های حمایتی و مقاومتی و در زمانی که مقاومت ها و حمایت های قیمتی شکسته می شوند، ارزش معاملات زیاد کردن می یابد. در حال حاضر درست تصویر این مسأله در حال شکل گیری هست. بنابراین در حال حاضر نمی توان عبور شاخص کل از محدوده 80 هزار واحدی را معتبر دانست. آیا که به نظر می رسد شاخص بورس صرفا با مهندسی معاملات در حال رشد است.

بازارهای داخلی نخستین روز هفته را در فضایی آرام سپری کردند؛ به طوری که دلار در فضایی کم تقاضا، افت 4 تومانی را تجربه کرد. سکه با کم کردن اندک هزار تومانی مواجه

مروری بر آمار معاملات دیروز

شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در روز گذشته با رشد 15 واحد و رسیدن به سطح 80 هزار و 142 واحد به کار خود آخر داد. شاخص کل هم وزن نیز بیش از 3/ 0 درصد از ارتفاع خود را از دست داد تا همچنان شاهد افت قیمت ها در نمادهای کوچک تر بازار باشیم. طی معاملات روز گذشته جمعا 785 میلیون و 722 هزار ورقه بهادار به ارزش 242 میلیارد تومان و در 47 هزار و 310 نوبت در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران دست به دست شد. از این میزان تقریبا 113 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در نمادهای عادی تخصیص داده شده است یافت که حاکی از کم کردن شدید ارزش معاملات هست. همچنین طی معاملات دیروز نمادهای شرکت های پتروشیمی مبین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر و پتروشیمی جم، با استمداد از حمایت های حقوقی روی شاخص کل تأثیر مثبت گذاشتند و جمعا آن را 96 واحد ارتقا دادند. در طرف دیگر نماد شرکت های پتروشیمی پردیس، گروه مپنا و پارس ماشین بیشترین تأثیر منفی را به دماسنج بازار تحمیل کردند.

پیام هیجان صفر در سه بازار

از میان صنایع 37گانه حاضر در بورس، شاخص 16 صنعت با رشد خفیف مواجه شد. در صدر این صنایع، گروه های تأمین آب و برق و گاز، کاشی و سرامیک و استخراج کانه های فلزی قرار داشتند. در طرف دیگر نیز شاخص 18 صنعت در روز گذشته با افت مواجه شد. بر این اساس سهامداران گروه های محصولات کاغذی، استخراج سایر معادن و استخراج زغال سنگ مجبور بیشترین زیان روزانه شدند. بیشترین ارزش معاملات در روز گذشته نیز به گروه های ماشین و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی و دستگاه های برقی تخصیص داده شده است یافت.از میان نمادهای عادی نیز بیشترین ارزش معاملات به «خساپا» تخصیص داده شده است یافت. بیشترین رشد قیمت نیز به نمادهای «تمحرکه»، «سخوز» و «مرقام» تخصیص داده شده است یافت. در برابر نمادهای «وپست»، «کپشیر» و «چکارن» نیز بیشترین افت قیمتی را تجربه کردند.

اخبار اقتصادی – دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: ایران | بازار | روز گذشته | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار